Introducció:
Al llarg d’aquest treball aplicarem el paradigma Lasswell a un vídeo de les nacions unides sobre el masclisme. Aquesta teoria ens permet analitzar una peça comunicativa com aquesta.
Al llarg d’aquest treball aplicarem el paradigma Lasswell a un vídeo de les nacions unides sobre el masclisme. Aquesta teoria ens permet analitzar una peça comunicativa com aquesta.
Anàlisi de control:
El comunicador d’aquest vídeo correspon a les Nacions Unides, la qual té diverses finalitats com mantenir la pau, promoure la cooperació econòmica, cultural, social i humanitària, garantir la seguretat dels estats basant-se en els principis d'igualtat i autodeterminació i vetllar pel respecte dels drets humans. Aquesta peça audiovisual té un determinat objectiu, aconseguir conscienciar tan a l’home com a la dona sobre la importància de la participació mútua en les tasques domèstiques.
Anàlisi del contingut:
Durant totes les escenes mostrades es visualitza constantment a la dona sotmesa al treball tan a fora com a dins de la llar. És el principal pilar dins de la família ja que ella és l’encarregada de realitzar totes les tasques domèstiques, de cuidar dels seus fills i el seu home, a més treballa en una fàbrica de roba. Per altra banda, l’home adopta un més paper passiu, dins la llar no desenvolupa cap feina i a fora s’encarrega de treballar com controlador d’una grua. En l’àmbit laboral es destaca a la dona que segueix sent sotmesa per un home i infravalorada per la relació que s’estableix entre la gran quantitat de treball i el poc valor salarial que rep. La versió oposada la trobem en l’home, el qual desenvolupa una feina més relaxada i més ben valorada econòmicament.
El rol que s’estableix entre l’home i la dona també s’imposa entre els fills de la família. És a dir, cada gènere s’encarrega de copiar el paper dels seus pares. Aquest fet ens fa veure que aquesta discriminació semblava que fos una imposició de la societat del moment, és a dir que totes les famílies havien de seguir el model establert.
En el mateix vídeo s’observa que els mitjans de comunicació també mostren aquesta diferencia entre sexes i per tant, la fan arribar a la immensa població.
La música emprada en tot el transcurs del curtmetratge mostra les diverses variacions que es donen en els sentiments de la dona, és a dir, segons les experiències d’ella la música varia d’una manera o altre.
Finalment, creiem que el missatge més important es troba en el títol del vídeo. La frase ¿Sueño imposible? reflexa el somni de la dona a aconseguir un home al seu costat i que la valori i l’ajudi en tots els aspectes de la seva vida.
Anàlisi del canal:
Aquest vídeo ha estat penjat a Internet. Aquest és una xarxa pública i global d’ordenadors interconnectats que formen la unió de milions de subxarxes domèstiques, acadèmiques, comercials i governamentals. És per això que a vegades se l'anomena "la xarxa de xarxes".
La música emprada en tot el transcurs del curtmetratge mostra les diverses variacions que es donen en els sentiments de la dona, és a dir, segons les experiències d’ella la música varia d’una manera o altre.
Finalment, creiem que el missatge més important es troba en el títol del vídeo. La frase ¿Sueño imposible? reflexa el somni de la dona a aconseguir un home al seu costat i que la valori i l’ajudi en tots els aspectes de la seva vida.
Anàlisi del canal:
Aquest vídeo ha estat penjat a Internet. Aquest és una xarxa pública i global d’ordenadors interconnectats que formen la unió de milions de subxarxes domèstiques, acadèmiques, comercials i governamentals. És per això que a vegades se l'anomena "la xarxa de xarxes".
Lliure:
Avui en dia qualsevol individu pot penjar a Internet informació sense censura prèvia; opinions, fotografies, mail privat...
Tot i això, també facilita l’ús negatiu de la xarxa: la creació de dispersió de virus i de conductes antisocials.
Anònima:
Podem dir que amagar la identitat és senzill tant per llegir com per escriure. Aquest anonimat és el que facilita l’ús lliure de la xarxa amb tot el que això comporta.
Autoreguladora:
Internet no té un propietari específic; no hi ha cap persona ni país que tingui poder sobre ell. És a dir, s’autoregula i s’autogestiona.
Caòtica:
En no tenir regles estrictes de funcionament, pot ser complicat trobar el que busques i que el servidor no et correspongui.
Tot i així, eines com els buscadors ( Google, Yahoo,etc..) són molt útils alhora de fer cerques.
Insegura:
La informació confidencial pot ser revelada en el cas que algú hagi interceptat una comunicació i l’hagi pogut desxifrar.
Creixement vertiginós:
Internet s’està desenvolupant a un ritme exponencial. Avui en dia s’ha estès fins a punts que, quan va sorgir, no haguéssim pogut imaginar.
Concretament, dins d’Internet, hem trobat el curtmetratge al Youtube. Aquesta pàgina web permet als usuaris compartir vídeos digitals a través d’Internet. La logística de Youtube permet localitzar qualsevol vídeo mitjançant TAGS, títols i descripcions que les usuaris posen en cadascun d’ells.
Anàlisi de l’audiència
Aquest curtmetratge va dirigit a un públic molt extens. El missatge principal s’adreça als matrimonis i als nuclis familiars, sobretot els que es poden veure identificats en els rols que prenen els principals protagonistes.
El missatge no tant sols pot anar dirigit a les parelles ja que els fills, tal i com hem observat, comencen a formar part d’un rol establert. Aquest vídeo pot servir per fer-los prendre’n consciència.
En ser un vídeo sense diàlegs que utilitza sons com les onomatopeies per expressar els sentiments dels personatges, es pot difondre a nivell internacional sense la necessitat de traducció.
Tot i així, la família que han retratat segueix un model occidentalitzat: la dona treballa, disposen de tecnologies que no arriben a tot arreu, l’home beu alcohol...
Malgrat aquesta focalització, si el curtmetratge arribés a altres punts del món on tinguin accés a Internet, l’audiència podria veure’s identificada igualment.
Anàlisi dels efectes:
Principalment, l’ efecte que s’hauria d’esperar d’aquesta peça audiovisual és sensibilitzar la població; les masses. Mitjançant la identificació per part dels espectadors, es podria provocar un canvi de conducta. Aquesta variació en el comportament vindria donada per la reflexió que provoca aquest vídeo.
Tot aquest procés de percepció està estretament vinculat amb la transmissió de valors d’igualtat i amb la voluntat de que arrelin a la societat.
Avui en dia qualsevol individu pot penjar a Internet informació sense censura prèvia; opinions, fotografies, mail privat...
Tot i això, també facilita l’ús negatiu de la xarxa: la creació de dispersió de virus i de conductes antisocials.
Anònima:
Podem dir que amagar la identitat és senzill tant per llegir com per escriure. Aquest anonimat és el que facilita l’ús lliure de la xarxa amb tot el que això comporta.
Autoreguladora:
Internet no té un propietari específic; no hi ha cap persona ni país que tingui poder sobre ell. És a dir, s’autoregula i s’autogestiona.
Caòtica:
En no tenir regles estrictes de funcionament, pot ser complicat trobar el que busques i que el servidor no et correspongui.
Tot i així, eines com els buscadors ( Google, Yahoo,etc..) són molt útils alhora de fer cerques.
Insegura:
La informació confidencial pot ser revelada en el cas que algú hagi interceptat una comunicació i l’hagi pogut desxifrar.
Creixement vertiginós:
Internet s’està desenvolupant a un ritme exponencial. Avui en dia s’ha estès fins a punts que, quan va sorgir, no haguéssim pogut imaginar.
Concretament, dins d’Internet, hem trobat el curtmetratge al Youtube. Aquesta pàgina web permet als usuaris compartir vídeos digitals a través d’Internet. La logística de Youtube permet localitzar qualsevol vídeo mitjançant TAGS, títols i descripcions que les usuaris posen en cadascun d’ells.
Anàlisi de l’audiència
Aquest curtmetratge va dirigit a un públic molt extens. El missatge principal s’adreça als matrimonis i als nuclis familiars, sobretot els que es poden veure identificats en els rols que prenen els principals protagonistes.
El missatge no tant sols pot anar dirigit a les parelles ja que els fills, tal i com hem observat, comencen a formar part d’un rol establert. Aquest vídeo pot servir per fer-los prendre’n consciència.
En ser un vídeo sense diàlegs que utilitza sons com les onomatopeies per expressar els sentiments dels personatges, es pot difondre a nivell internacional sense la necessitat de traducció.
Tot i així, la família que han retratat segueix un model occidentalitzat: la dona treballa, disposen de tecnologies que no arriben a tot arreu, l’home beu alcohol...
Malgrat aquesta focalització, si el curtmetratge arribés a altres punts del món on tinguin accés a Internet, l’audiència podria veure’s identificada igualment.
Anàlisi dels efectes:
Principalment, l’ efecte que s’hauria d’esperar d’aquesta peça audiovisual és sensibilitzar la població; les masses. Mitjançant la identificació per part dels espectadors, es podria provocar un canvi de conducta. Aquesta variació en el comportament vindria donada per la reflexió que provoca aquest vídeo.
Tot aquest procés de percepció està estretament vinculat amb la transmissió de valors d’igualtat i amb la voluntat de que arrelin a la societat.
bastant be .., la nota es un 7
ResponElimina